2009/11/09

ADURRA

adurra -

3000 hiztegian:

-1 baba
umea adurra dariola dago: el niño está babeando

-2 (fig.) caérsele la baba, estar embelesado
adurra dariola dago irakasleari begira: mira embelesado al profesor


Barandiaranen obran aurkitu nuen kontzeptua.

Baina Barandiaran-en esanetan aspaldiko euskal pentsakeran adurrak esanahi zabalagoa hartzen zuen.

Izan ere, pentsakera magikoan -euskal sorgintzan- adurra adierazlea eta adierazia lotzen zituen indarra zen.

Hau da, adurrak magia gaia -objetu bat- eta magiak eragin nahi zuen objetua edo pertsona lotzen zituen.

Gauza ezaguna da euskaldunen artean adibidez garai batean oso zorte txarrekoa zela argazkiak manipulatzea. kontu haundiz ibili behar zen argazki batekin egiten zenuenakin. hor ikusten dut pentsakera horren arrasto bat.

nik eskolan beti izan nuen harridura "adierazia eta adierazlearen" arteko harremanaz. esaten ziguten: hizkuntzaren konjugazio bikoitza. misteriotsua zen niretzako kontzeptu hura. ulertu ulertzen nuen arren.

beraz, kontzeptuok lehengai berezia dira euskal hausnarketarako.

izan ere, NONDIK JAIOTZEN DA HIZKUNTZAREN GAITASUNA OBJETU KONKRETUAK ETA HIZKUNTZ KODIGOAREN ARTEKO LOTURA EGITEKO?

hausnar dezagun, hausnar dezagun